Thursday, December 4, 2008

Warkah hati yang Terluka

Hati tidak pernah minta dilukai...Tetapi hati perlu menerima hakikat bahawa alam cinta tidak akan menjadi matang tanpa kelukaan...
Kelukaan itu memang pedih menusuk jiwa tetapi kelukaan itulah yang mengajar jiwa erti sebuah cinta tanpa kelukaan,cinta bagaikan tidak sempurna...
Bagiku,kelukaan itu amat perlu dalam hidupku...
Tanpa kelukaan jiwaku tidak bergelora dan tidak kreatif...
Kelukaan itulah yang menjadikan aku seorang perindu lara yang penyabar dan dewasa bersama dunia percintaan...
Tetapi tidak semua orang sanggup menghadapi kelukaan dengan tabah...
Namun sebagai insan yang sudah terbiasa dengan kelukaan aku mudah menghadapinya dengan tenang kerana aku redha dengan apa yang ditakdirkan...
Aku menyerahkan jiwa yang luka itu kepada ALLAH...
Setelah sabar menghadapi dugaan itu, akhirnya tuhan kembalikan ketenangan...
Rupanya kelukaan itu ada hikmahnya...
Ia mendekatkan aku kepada ALLAH..
setiap kali aku mengadu dan memohon bantuannya..
Air mata yang mengalir dari rasa luka itu kurasakan lebih baik jika tertitis diatas sejadah dari tertitis ditempat yang lain...

No comments: